Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2020  
         
  Articol:   OPTIMIZAREA ORELOR DE EDUCAȚIE FIZICĂ ÎN VEDEREA DEZVOLTĂRII FIZICE ARMONIOASE A ELEVILOR DE CLASA A IV-A, PRIN INTERMEDIUL JOCURILOR DINAMICE / OPTIMIZING THE PHYSICAL EDUCATION LESSONS FOR HARMONIOUS PHYSICAL DEVELOPMENT AT FOURTH GRADE STUDENTS THROUGH DYNAMIC GAMES.

Autori:  PRODEA COSMIN, BLAGA NORA FRIDA.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbeag.65(4).37

Published Online: 2020-12-30
Published Print: 2020-12-30
pp. 119-130

VIEW PDF


FULL PDF

Optimizarea orelor de educație fizică în vederea dezvoltării fizice armonioase a elevilor de clasa a IV-a, prin intermediul jocurilor dinamice. Educația începe odată cu nașterea ființei umane și se continuă pe tot parcursul vieții, având o etapa crucială în perioada școlară, când copilul se formează, învață să-și însușească tot ceea ce contribuie la formarea sa ca și om. Metodele de abordare în lecția de educație fizică sunt multiple și diferite, însă la vârsta școlară mică cuprinsă intre 7-10 ani (ciclul primar) jocurile de mișcare, jocul in sine este metoda cea mai potrivită și la îndemâna pentru realizarea sarcinilor, precum și pentru realizarea obiectivelor educației fizice, iar doua dintre cele mai importante obiective fiind dezvoltarea calităților motrice respectiv dezvoltarea fizica armonioasa. Prin jocurile de mișcare, aceste obiective ale educației fizice se realizează simultan, într-un mod atractiv, ușurând și uneori scurtând etapele necesare însușirii deprinderilor motrice. Studiul s-a efectuat la Şcoala Gimnazială Baia Sprie, din localitatea Baia Sprie, județul Maramureș. Subiecții sunt elevi din clasele a IV-a, cu vârste cuprinse intre 9-10 ani, iar numărul total de elevi care au luat parte la acest este de 40. Pregătirea generală și înscrierea rezultatelor, precum și experimentul în sine a avut loc în anul școlar 2018-2019. Testările și măsurătorile pentru clasa experiment cat si pentru clasa control au fost făcute cu rigurozitate, în timpul orelor de educație fizică. La începutul anului școlar 2018-2019, în luna septembrie au fost făcute testările inițiale, iar cele finale în perioada 1-25 mai. Metodele de cercetare folosite au fost: observația, experimentul, metoda matematico-statistică, metoda de prelucrare a datelor.

Cuvinte cheie: educație fizică, jocuri dinamice, dezvoltare fizică armonioasș, dezvoltarea calităților motrice, obiectivele educației fizice.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă